Szegény embert... Miközben idei első számunk nagy késéssel, de rendben megjelent, és a hírlapárusoknál hibátlanul megvásárolható, előfizetőink -- akik lapunk fennmaradásáért előfizetésük megújításával vagy új előfizetésükkel most különösen sokat tettek -- kellemetlen meglepetésben részesültek: sérült CD-mellékletet kaptak. Pontosabban kaptak egy épet is, amely a Pinnacle Studio demóját tartalmazta, és amelyből csak előfizetőinknek jutott, de az "igazi" CD-melléklet megrongálódott egy hibás csomagolási művelet következtében. A történet önmagában is tanulságos. A csomagoló cégnél az előfizetőknek szóló példányokhoz megrendelésünknek megfelelően csatolták a Pinnacle demó CD-jét, viszont nem rakták mellé a normál CD-mellékletet. Amikor ez kiderült, még nem szállították el a lapokat a postára, a hiba tehát korrigálható lett volna, de sajnos egy súlyosabbal tetézték azt. Úgy döntöttek, hogy nem bontják ki a fóliát, hanem arra teszik rá a lefelejtett CD-t, és az egészet beburkolják egy második fóliával. Mivel a küldemény már fel volt címkézve a demó CD-vel azonos címlapi oldalon, ha a másik CD is ugyanoda kerül, az rácsúszhat a címzésre, ami a postai továbbítás és kézbesítés során zavarokat okoz. A normál CD-mellékletet ezért a hátoldalra tették, ahol a fóliahegesztő gép "hőkezel és présel". Már csak ez hiányzott a CD-nek! Erről az adathordozóról a jelek szerint még mindig nem köztudott, hogy bár több szempontból jó az ellenállóképessége, hőhatásra és egyes mechanikai atrocitásokra érzékeny, a kettőre együtt pedig különösen... Az "átütően sikeres" akcióról a CD-n végighúzódó nyomvonal tanúskodik. A lap kézhezvétele után a sérült küldeményről bennünket telefonon és e-mailben értesítő előfizetőknek elkezdtük küldözgetni a pótlást, mintegy 40 darabos tartalékunk azonban rohamosan fogyott, és hamar kiderült, hogy az nem is lesz elég, mert nem a postai szállítás során szórványosan mindig előforduló rongálódásról van szó, hanem valószínűleg az előfizetői példányok mellé csatolt CD-mellékletek túlnyomó hányada szenvedett sérülést. Mit lehet ilyenkor tenni? A CD-t újból legyártatni jelenlegi anyagi helyzetünkben elég reménytelen. Soronkívül visszakérni a hírlapárusoktól bizonyos mennyiséget? Szintén költséges, és nem is ésszerű, mert amíg a lap kapható a standon, addig megvan rá az esély, hogy meg is vásárolják. A lapterjesztőknél mindig maradnak ugyan eladatlan példányok, de nem tudható előre, hogy hol és mennyi. Ebből az árusítási ciklus végén visszaszállított maradékból (remittendából) természetesen minden előfizetőnknek ingyenesen el fogjuk majd juttatni a pótlást, de addig is kell valamilyen áthidaló megoldás, hiszen a mi CD-mellékletünk a nyomtatott lap szerves kiegészítője, ráadásul a mostanin különlegesen érdekes anyagok vannak... Itt tartottunk a tépelődésben, amikor egyik olvasónk felajánlotta, hogy a weben hozzáférhetővé teszi a CD-melléklet teljes anyagát, így itt most erre a www.reisz.hu/alaplap linkre rákattintva előfizetőink mégis megnézhetik a CD-t, ami pedig sürgős számukra, azt le is tölthetik onnan. Ez a szükségmegoldás remélhetőleg hasznosnak bizonyul. Nagyon sajnáljuk, hogy éppen leghűségesebb szövetségeseinket érte ilyen kellemetlenség. És ezúton is nagyon köszönjük megértő reagálásukat. Egyik olvasónk rögtön azzal a népi bölcseséggel kommentálta az egészet, amelyre a címben már utaltunk: "Szegény embert az ág is húzza". Budapest, 2002. április 19. Faklen Pál főszerkesztő és kiadó
Előzmények:
|